Slezská plovárna

Na Mlejnku 1130/21b,

500 03 Hradec Králové

+420 775 591 733

Otevírací doba

Poslední vstup 60 minut před koncem otevírací doby.

aktuální otevírací doba

dle rezervačního systému

Sledujte nás

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon

Návštěvní řád sauny a odpočívadla

celý ceník v PDF zde

Platný od 1.1.2020

Speciální nabídka

Saunování / minuty

Saunování / privátní

Navíc k saunování

1

Do sauny nikdy nechodíme s plným žaludkem, ale ani hladoví.

2

Před vstupem do ohřívárny je třeba se důkladně osprchovat a umýt mýdlem a také se pečlivě osušit, aby došlo k rychlejšímu nástupu pocení.

3

Do sauny chodíme zásadně bez plavek, které brání správnému prohřátí pokožky a mohly by se objevit i alergické reakce. Na zakrytí intimních míst použijte ručník nebo prostěradlo.

4

V sauně se pohodlně posad’te nebo si ideálně lehněte na prostěradlo - na rozdíl od sezení na lavici poloha vleže zajistí rovnoměrnou teplotu v celém těle.

5

Délka pobytu v potní místnosti je velmi individuální a liší se dle typu ohřívárny, obecně ale doporučujeme 10 - 20 minut (pro finskou saunu do 15 minut). V ohřívárně zůstáváme, pouze dokud je nám teplo příjemné.

6

Během fáze pocení je vhodné masírovat si kůži končetin kartáčem nebo jinými vhodnými pomůckami, což pomáhá otevírat kožní póry a vyplavovat nečistoty.

7

Po prohřátí těla je důležité ochlazení těla, a to postupné, ideálně od končetin směrem k srdci - dochází ke skokovému nárůstu krevního tlaku. Prudké ochlazení „masíruje” vnitřní orgány a vyplaví usazeniny a nečistoty do krevního řečiště.

8

Po každém prohřátí a zchlazení si můžete dopřát odpočinek (15 - 20 min.) nebo opakovat proceduru teplo - chlad ihned po sobě. Po posledním opakování by měl přijít delší odpočinek (ideálně nad 30 minut) v odpočívárně s doplněním ztracených tekutin a lehkým občerstvením.

9

Proces prohřátí a zchlazení je vhodné zopakovat třikrát až čtyřikrát (doporučeno).

10

V sauně nemluvíme příliš nahlas a k ostatním se chováme ohleduplně.

11

Sauny si mohou dopřát lidé i v létě, je zdravá po celý rok. Odborníci doporučují chodit do sauny každých sedm dní, a to i v létě. Jen tak je podle nich možné udržet obranné schopnosti, které si tělo vytvořilo pravidelnou návštěvou sauny. Saunování posiluje imunitu a přispívá ke zdraví srdce a cév.

12

Do sauny mohou rodiče vzít i děti, teplotu v sauně ve však potřeba přizpůsobit dětskému organizmu.